Cerrar

es | val   

Quins tipus d’innovacions existeixen?

Publicado por jtormo
viernes, 06 de mayo de 2016 a las 08:00

Què és la innovació?

Quins són els principals tipus d’innovacions?

El concepte d’innovar és multidimensional i de vegades complex. En la seua accepció elemental, innovar consisteix a aportar una cosa nova i encara desconeguda en un determinat context. Això implica que innovar és anar contra la rutina, i per això és una activitat que s'ha d'enfrontar a obstacles i resistències d'individus i organitzacions.

La innovació adquireix diverses formes. Se'n distingeixen quatre tipus: les innovacions de producte, les innovacions de procés, les innovacions de mercadotècnia i les innovacions d’organització. Les dos primeres conformen la innovació tecnològica, mentre que la resta són les no tecnològiques.

La innovació tecnològica és la més coneguda, i implica:

  • El desenvolupament i la introducció en el mercat d’un producte nou (o sensiblement millorat), cosa que constitueix una innovació de producte.
  • La introducció en l’empresa d’un nou procés productiu (o sensiblement millorat), cosa que constitueix una innovació de procés.

La innovació tecnològica està basada en els resultats de nous desenvolupaments tecnològics, noves combinacions de tecnologies existents o en la utilització d'altres coneixements adquirits per l'empresa.

 

Tipus d’innovació

El Manual d’Oslo publicat per l’OCDE l’any 2005 distingeix quatre tipus d’innovació; les innovacions de producte, les innovacions de procés, les innovacions de mercadotècnia i les innovacions d’organització.

Una innovació de producte es correspon amb la introducció d’un bé o d’un servici nou, o significativament millorat, quant a les seues característiques o l’ús al qual es destine.

Esta definició inclou la millora significativa de les característiques tècniques, dels components i dels materials que formen part d’un producte, així com la facilitat d’ús o altres característiques funcionals.

Una innovació de procés és la introducció d’un nou (o significativament millorat) procés de producció o de distribució.  Això implica canvis significatius en les tècniques, els materials o els programes informàtics per tal de dur a terme el procés de fabricació.

Una innovació de mercadotècnia consisteix en l’aplicació d’un nou mètode de comercialització que implique canvis significatius del disseny o l’envasat d’un producte, el seu posicionament, la seua promoció o la seua tarificació.

Finalment, una innovació d’organització és la introducció d’un nou mètode organitzatiu en les pràctiques, l’organització del lloc de treball o les relacions exteriors de l’empresa. Les innovacions d’organització poden tindre per objecte millorar els resultats d’una empresa amb reducció dels costos administratius o de transacció, millora del nivell de satisfacció en el treball (i, conseqüentment, facilitant l’increment de productivitat), possibilitat d’accés a bens no comercialitzats (com ara el coneixement extern) o reducció dels costos dels subministres.

134.098 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO