Cerrar

es | val   

Lideratge d’equips. Intel·ligència social en organitzacions

Ada Morales

Ada Morales

Publicado el lunes, 27 de febrero de 2017 a las 12:05

Mostrar ampliado

Ada Morales coach

Ada Morales coach

L'entorn actual és volàtil, ambigu i incert; vivim en un món VUCA. Aconseguir i mantindre l'èxit en les organitzacions modernes requereix talents impossibles de trobar en un sol individu, per això que els equips es constitueixen com a una forma de treball on comunicació, confiança i col·laboració són els pilars necessaris perquè el sistema estiga en equilibri.    

Ningú no és una illa. Tots i totes formem part de sistemes, senzills i complexos, com per exemple famílies, empreses, organitzacions, comunitats, associacions, partits, clubs esportius, etc.

Dins de l’entorn empresarial, tot i que siguem freelance o autònoms, formem multitud de relacions que no tenen l’aparença d’equip, tot i que sí ho són (CLIENT – PROVEÏDOR – CLIENT – ADMINISTRACIÓ - ORGANISMES...). Conscients o no d’això, ens trobem immersos en una xarxa de relacions que constantment ens afecta i moltes vegades ens infecta. Metafòricament parlant, els sistemes són com una tela d'aranya on si acariciem només un fil, afectem tota la seua estructura completa.

Els equips estan formats per persones que, al mateix temps, som sistemes amb la tendència natural de créixer i evolucionar.

Les persones som un sistema que viu dins de sistemes majors,

amb una identitat comuna i particular en cadascun d'ells.

Les persones naixem, creixem, ens reproduïm (o no), madurem i ens extingim. El mateix li succeeix a un equip: naix per i per a un objectiu, creix, evoluciona, es transforma i finalitza quan aconsegueix l’objectiu.

  1. Un equip és un sistema.
  2. Un sistema està format per persones, per diferents «jos».
  3. La seua unió convergeix en una entitat diferent a la suma dels «jos», nosaltres.
  4. El nosaltres és la veu pròpia de l’equip, la 3ª entitat.
  5. Les persones i els sistemes creixen, evolucionen, s’adapten.
  6. Un equip és un sistema en constant canvi.

Un equip és un sistema, un conjunt d’individus, units

per i per a un objectiu comú.

En el nostre món VUCA és imprescindible una adaptació constant als nous reptes i canvis. Conéixer els talents de l'equip, les seues fortaleses i les àrees de millora és clau per tal de millorar l’eficiència, la comunicació, la cohesió i el compromís cap a la consecució dels seus objectius.

Un equip alineat trobarà solucions i aprofitarà

les oportunitats per tal de superar els canvis amb èxit.

Si ajudem el sistema a veure’s a ell mateix, tal qual és, tal qual som... amb els nostres conflictes, la nostra forma de resoldre'ls o no resoldre'ls, el nostre to i estil de comunicació, les nostres emocions, fortaleses i limitacions... establim les bases perquè el sistema cresca i puga ser reconegut, i així poder funcionar de manera eficaç i coherent amb el seu objectiu.

La intel·ligència social posa el focus en el sistema no per reparar-lo ni modificar-lo, sinó per revelar la seua pròpia essència, és a dir, per aportar informació.

Aconseguir equips d’alt rendiment i impulsar el seu lideratge suposa fer els seus membres conscients i conseqüents de les seues capacitats, del seu poder i del seu lideratge perquè siguen ells qui donen resposta, des de dins, en el seu dia a dia, als seus conflictes i les seues relacions per tal que siguen la seua millor versió i aconseguisquen junts els seus objectius.

El lideratge aporta una visió global i múltiples perspectives

per tal de treballar des de dins del sistema relacional

Ningú no és una illa, tots estem en relació, i la qualitat d'estes relacions és essencial per al nostre benestar personal i desenvolupament professional.

Tot això i alguna cosa més vam compartir en la jornada del passat 23 de febrer: LIDERATGE D’EQUIPS. INTEL·LIGÈNCIA SOCIAL EN LES EMPRESES.

9.464 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO