Bioscore prepara la seua primera ronda d'inversió després de superar els 32.000 hotels certificats en sostenibilitat
És un dels 15 projectes que estan en Col·lab, de Las Naves
Publicado el lunes, 29 de marzo de 2021 a las 09:37
Cada vegada un major nombre d'usuaris tenen en compte criteris de sostenibilitat a l'hora de prendre les seues decisions de compra de productes o serveis. I el sector turístic no és una excepció. En aquest context el projecte de l'acceleradora pública Col·lab, Bioscore, ha dissenyat una tecnologia dirigida a establiments hotelers, que els aporta una doble funcionalitat en matèria de sostenibilitat: avaluar el grau d'implantació d'estratègies i polítiques en aquesta matèria i comunicar-lo als seus potencials clients i gestionar internament tota la seua informació no financera, amb la possibilitat de generar informes o memòries de sostenibilitat de manera automatitzada.
Amb aquesta proposta, Bioscore ha superat ja els 32.000 hotels certificats, a tot el món, i prepara una ronda de finançament per a continuar amb aquesta expansió i amb la millora contínua de funcionalitats de la seua plataforma.
“Constantment, estem sumant noves col·laboracions amb hotels, tant cadenes empresarials com establiments individuals. A més, hem arribat a acords amb grans organitzacions del sector, com la multinacional de solucions tecnològiques per a reserves Roiback i la AEDH (Associació Espanyola de Directors i Directius d'Hotel i Restauració), entitats que, igual que nosaltres, aposten per la sostenibilitat en el sector i que ens permeten acostar Bioscore als seus clients i associats”, detalla Víctor Monzón, CEO de Bioscore, projecte que forma part dels projectes impulsats per Col·lab, l'acceleradora pública d'innovació social de Las Naves.
Model assequible i senzill, per a empreses i usuaris
Les claus d'aquest bon acolliment de la proposta de Bioscore entre els seus potencials clients és que ha desenvolupat un model tecnològic assequible, de fàcil integració en les empreses, molt visual i senzill, tant per al propi hotel com per al consumidor final.
“Les persones que busquen un allotjament poden visualitzar, d'una forma clara, quins estan compromesos amb la sostenibilitat i les empreses hoteleres obtenen una plataforma de gestió interna assequible i funcional, fàcilment integrable, que simplifica el treball administratiu i els atorga un important avantatge diferencial i competitiva, per a millorar les seues ràtios de negoci i resultats”, subratlla Monzón.
A partir del feedback que l'entitat va rebent dels seus clients a tot el món, Bioscore va incorporant nous serveis a la seua plataforma, millorant la seua proposta de valor.
“En breu, obrirem la nostra primera ronda d'inversió, per a aconseguir suport en el nostre creixement i donar estabilitat al projecte i a l'equip. Busquem inversors que, com nosaltres, estiguen compromesos amb els projectes socials, que donen suport a empreses de triple impacte, de manera que, conjuntament, puguem contribuir a construir un futur més sostenible”, apunta Monzón.
Bioscore destaca l'impuls que ha tingut en el seu desenvolupament ser un dels equips que participa en el programa d'acceleració de Col.lab. “Ens ha aportat un entorn molt col·laboratiu, ens ofereixen suport en totes les àrees formatives que puguem necessitar i disposem d'unes instal·lacions, que són magnífiques, en Las Naves”.
Objectiu: ser referent en sostenibilitat en el sector turístic
“Com nosaltres, cada vegada més viatgers realitzen les seues reserves tenint en compte criteris d'impactes i, en el cas hoteler, busquen un allotjament compromés amb la sostenibilitat quan viatgen. Però no existeix encara un criteri estàndard incorporat a l'hora de seleccionar els allotjaments. Ens plantegem donar resposta a aquest buit i, d'ací, va nàixer Bioscore. Hem anat creixent, passant de ser només una idea a un projecte empresarial en evolució”, detalla Monzón.
L'equip directiu actual de Bioscore es completa amb María Santoro, COO (directora d'Operacions), i Sofía Ruiz, directora de Sostenibilitat.
“Som un equip molt optimista i que, malgrat les dificultats, anem, dia a dia, superant i aconseguint metes. La pandèmia ha suposat grans reptes, pel seu impacte en el sector amb el qual treballem, però, d'altra banda, hem pogut programar amb més temps, planificar millor les nostres estratègies futures i estar preparats per a una eixida més forta d'aquesta situació. Estem orgullosos de ser partícips d'una empresa que aporta valor a la societat i que ajuda les empreses a millorar en termes de sostenibilitat i en aquesta línia continuarem treballant”, conclou Monzón.