Desenvolupament del HUB
Per al desenvolupament del HUB col·laboratiu pilot s’ha aplicat una metodologia per a la detecció d’oportunitats de negoci basades en models existents que ha sigut realitzada per la consultora LOOP New Business Models. La participació de les empreses en el projecte els oferix l’oportunitat d’experimentar totes les eines d’anàlisi i generació sistematitzada de territoris d’oportunitats i innovació amb els que compta LOOP i que han sigut contrastades amb importants empreses de tot el món.
Aquesta metodologia utilitza el coneixement com a eix central, i s’inicia amb l’elaboració del mapa de coneixement individual i grupal de cadascun dels participants com element sobre el que es basa l’obtenció d’oportunitats de creació de projectes d’innovació col·laboratius.
1. Anàlisi del mapa de coneixement. Per mitjà d’una serie d’entrevistes individuals, s’investiga la trajectòria empresarial i el coneixement de mercat de l’empresa, així com el seu coneixement intern i tècnic que l’ha permés o permetrà assentar-se en un mercat i créixer. Al final d’aquest primer procés d’anàlisi, cada empresa genera un mapa de coneixement intern propi, així com un mapa de coneixements agrupat de totes les Spin Off del Parc Científic d’Alacant i altre de les empreses tractores.
2. Identificació de noves oportunitats. La informació obtinguda amb les empreses madures i amb les Spin Off en eixos mapes de coneixement, les seues inquietuds i els seus reptes estratègics, donen lloc a noves oportunitats de negoci a explorar. A més de les oportunitats generals i compartides que poden sorgir al procés, han sorgit 13 unions úniques entre Empresa-Spin Off que podria resultar en noves línies de negoci.
3. Workshops de treball col·laboratiu. A les dos jornades completes de treball en format workshop col·laboratiu organitzades, les empreses participants han pogut experimentar de primera mà l’aplicació d’algunes de les eines d’anàlisi i disseny estratègic empleades per LOOP New Business Models en el desenvolupament de nous projectes. Als tallers, les empreses han treballat l’anàlisi de les tendències sectorials, la definició de la cadena de valor i l’estructuració de noves oportunitats de negoci en conjunt.
4. Presentació de resultats. Una breu jornada on es van presentar els resultats finals fruit de les sessions individuals amb les empreses així com tota la informació recavada als workshops pràctics
07/01/2019 12:51 | opoveda
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)