Cerrar

es | val   

Alcoi seguirà al programa «Digital Cities Challenge» durant tres anys més

L'Ajuntament d'Alcoi ha estat en el 5è Academy Seminar del programa «Digital Cities Challenge»

Ajuntament d'Alcoi

Ajuntament d'Alcoi

Publicado el viernes, 12 de abril de 2019 a las 11:46

Mostrar ampliado

ALCOI

Alcoy en el 5º seminario Digital Cities Challenge

L’Ajuntament d’Alcoi ha estat en el 5é Academy Seminar del programa «Digital Cities Challenge» que aposta per la digitalització de la ciutat en el seu conjunt i que s’ha celebrat aquesta setmana en Brussel·les. Alcoi ha sigut convidada a formar part de la nova iniciativa que la Comissió Europea posarà en marxa a finals d'enguany, sota el nom de «Intelligent Cities Challenge».

Aquest nou projecte, la durada del qual s'estima en 3 anys, pretén ser una continuació del primer, que finalitzarà al juny de 2019. A través del nou projecte, es pretén d'una banda consolidar la xarxa de ciutats europees creada amb el «Digital Cities Challenge» i d'altra banda es donarà suport perquè les ciutats puguen fer un pas més en la implementació de la seua estratègia digital mitjançant la posada en marxa de les accions i projectes concrets sorgits de la primera iniciativa i on es vol posar l’accent en la intel·ligència artificial.

La ciutat, amb la presència del regidor d’Innovació, Manolo Gomica ha participat amb diversos municipis de tota Europa en taules redones i networkings , i en aquesta ocasió, també s’ha comptat amb la participació d’experts en temes d’Smart City de Milà i Copenhaguen; i de mobilitat, de Glasgow i Brussel·les.

Cal recordar que aquest programa ,del qual Alcoi va aconseguir formar part amb només dues ciutats espanyoles més, Algecires i Granada, es tractava d’un programa de tutorització durant 18 mesos per implementar polítiques digitals en el municipi però, no només des del punt de vista de l’administració sinó també, des del punt de vista del teixit empresarial i social.

A través del «Digital Cities Challenge», Alcoi pretén retenir talent qualificat, crear emprenedors, i ha centrat la seua estratègia en la creació de nous llocs de treball centrats en el món digital. Un exemple d’aquesta estratègia ha sigut l’aposta perquè els projectes Smart City per part d’empreses alcoianes. Cal recordar també que Alcoi comptarà amb un CEFIRE especialitzat en robòtica, intel·ligència artificial i Big Data així com la conversió de l’Illa de Rodes en un centre tecnològic que formarà part del projecte «Districte Digital» de la Generalitat Valenciana per acollir, serveis de digitalització i empreses de base tecnològica. La continuació d’aquest projecte amb finançament de la Comissió Europea és una nova oportunitat de seguir en aquest camí cap al canvi de model econòmic en la ciutat, un canvi decidit, que aposta tant per crear i atraure empreses de base tecnològica com perquè les indústries tradicionals s’incorporen a la indústria 4.0.

Fuente original del contenido:

AYUNTAMIENTO ALCOY  
https://www.alcoi.org/es/portada/noticias_2018/noticia_0476.html  

5.137 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO