Cerrar

es | val   

“Ajude els meus clients a desenvolupar processos comercials sòlids i integrals”

Entrevista a Joel Pinto, consultor independent en gestió comercial i de negocis

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Publicado el miércoles, 30 de enero de 2019 a las 10:29

Mostrar ampliado

Joel Pinto Romero

Joel Pinto Romero

Des de CEEI Elx, hui entrevistem a Joel Pinto, per a que ens revele algunes dades significatives sobre la labor com a consultor en gestió comercial i de negocis.

 

Hola Joel, Conta’ns quina és la seua activitat professional?

Actualment sóc consultor independent en gestió de ventes i de negocis. Ajude als meus clients a desenvolupar processos comercials sòlids i integrals a partir dels quals implementar estratègies de vendes que tinguen sentit i que generen resultats positius de forma consistent en el temps.

 

Amb quines dificultats t’has trobat a l’hora de crear la teua pròpia marca professional?

Per al desenvolupament de la meua pròpia marca personal, crec que l’única dificultat ha sigut trobar el temps necessari per a fer-ho de forma correcta.

Per a aprendre a gestionar-la he realitzat cursos de formació professional en gestió de xarxes socials i màrqueting digital, així com també de lideratge.

A més, he inclòs en la meua llista de lectura a professionals que em resulten especialment interessants en aquestos temes com Andrés Pérez Ortega, Guillem Recolons i Maria Luisa moreno Cobián, entre altres.

Les eines estan disponibles i accessibles per a tots i hi ha cents d’eines per a elegir aquella amb la qual ens sentim més còmodes. L’obstacle és realment trobar el temps per a utilitzar-les i que no es convertisca en una addicció improductiva.

 

Com a expert en gestió comercial, quines són les principals claus a tenir en compte en qualsevol projecte emprenedor?

Si tinguera que mencionar claus com a punts específics en els que centrar la nostra atenció com a emprenedors, o en qualsevol projecte emprenedor, et parlaria de:

  1. PLANIFICACIÓ. Sense que necessàriament haguem de fer una planificació exhaustiva i fins el mínim detall, arrancar amb un pla de negocis senzill, un pla de màrqueting i una senzilla planificació de vendes crec que és suficient. Aquestos tres plans comprenen la majoria dels conceptes que s’han de tenir en compte. Com hem dit, no és necessària una planificació exhaustiva ni extremadament detallades. El que sí es molt, molt necessari és assentar les bases macro per a que totes les accions que es realitzen tinguen coherència entre sí.
  2. FORMACIÓ. Un projecte emprenedor demanda del que emprén destreses addicionals que segurament no s’aprenen a la universitat o en una experiència laboral passada com, per exemple, la gestió d’equips i projectes, lideratge, productivitat i ventes… És necessari adquirir les destreses mínimes necessàries per a fer un millor paper com a emprenedors.
  3. BUSCAR LA DIFERENCIACIÓ APORTANT VALOR AL MERCAT. Entenc que el negoci està sempre amb el client i no solament amb el producte i que, per a superar als nostres competidors hem d’anar més enllà. No solament pel que fa als nostres productes i serveis pròpiament dits, sinó també pel que fa a les necessitats que el mercat demanda, de la seua dinàmica i de com podem adaptar-nos a ella.

 

De quina manera pots ajudar els emprenedors i empresaris?

Pose a la seua disposició els meus coneixements i experiència professional d’uns quants anys per a fer un diagnòstic real de la situació, i a partir de allí incorporar el que faça falta: optimitzar allò que està funcionat, corregir allò que no està funcionant per a que, finalment, es puga comptar amb un procés comercial que siga efectiu en sí mateix i no depenga dels venedors o directors comercials.

He sigut testimoni de molts casos als quals l’empresa simplement perd diners per no tenir un procés comercial dissenyat, ni tampoc una estratègia de formació per als venedors. Està clar que si busquem amb sinceritat, trobem moltes àrees a les quals hi ha que fer coses.

 

Vols compartir amb nosaltres algun èxit professional?

El més recent ha sigut acompanyar un jove emprenedor espanyol en el seu camí com a emprenedor i veure hui en dia com ha madurat, com ha aprés i la força amb la que ha sabut superar els desafius dels seus primers mesos com a empresa.

Anterior a eixe, com a director de l’equip de vendes de la revista Casa & Estilo Internacional, de Linda Publishing Internacional, als Estats Units, vam aconseguir en un any (amb un equip petit de quatre persones i tres col·laboradors) un dels millors anys de vendes, dels 15 anys que tenia la publicació al mercat en eixe moment.

 

Quins reptes professionals tens a la vista?

Estic dissenyant i implementant una plataforma de formació a la meua pàgina web per a oferir a tots els interessats (emprenedors, directors comercials, agents de vendes, etc. …) formació en gestió comercial de forma que puga obtenir i manejar tots els conceptes i eines que són necessàries per a desenvolupar estratègies de vendes confiables.   

8.103 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO